Floating Twitter popout byReview Results

dehoekstras.nl

wel en wee van de familie Hoekstra

22. augustus 2011 21:04
by Bernhard
1 Reacties

Op vakantie!

22. augustus 2011 21:04 by Bernhard | 1 Reacties

In het laatste bericht vertelde ik dat het niet zo goed ging met de benauwdheid. Op een bepaald punt was de longfunctie gedaald tot 49%. Echter is dis weer wat omhoog gegaan en daarom vonden Marianne en ik dat we dit jaar weer op vakantie konden gaan. Nu had ik al een hele tijd geleden Emma en Thomas al beloofd om naar Disneyland Parijs te gaan en dus hebben Marianne en ik dat geboekt.

Op zondagochtend 14 augustus zijn we richting Parijs gereden, een beetje moe omdat ‘s nachts de vaatwasser met een brandlucht en kortsluiting kapot is gegaan. Het ging best goed vooral omdat het zo lekker rustig is op de weg. Wel veel vakantiegangers maar goed te doen. Rond middaguur bij Hazeldonk nog even getankt en toen snel doorgereden. Ook in België was het rustig zelfs de ring van Antwerpen en al snel waren we in Frankrijk. Eind van de middag kwamen we bij Parijs en vonden we al snel de goede weg richting Disneyland en ons hotel. Het hotel was het Circus hotel bij Disneyland. Dit hotel is helemaal in de stijl van een circus en de kinderen vinden dit geweldig. Ook het bed (een stapelbed) vonden ze mooi.

De volgende dag maar gelijk naar Disneyland met shuttlebus. We waren er rond 10:15 terwijl het park om 10 uur open gaat. Dus heel druk bij de ingang en de tassencontrole gelukkig hadden we onze toegangskaarten al gekregen in het hotel. Binnen gekomen waar we alle vier onder de indruk van alle gebouwen en de netheid. Deze dag hebben we zoveel mogelijk attracties gedaan die geschikt waren voor Emma en Thomas. Veel wachten maar wel de moeite waard. ‘s Avonds moe maar voldaan in de omgeving een restaurant gezocht maar het werd toch even snel eten bij de mac.

De volgende dag eerste even lekker uitgeslapen en rustig ontbeten daarna even naar het zwembad in het hotel. Tegen het middag uur richting Disney Studio’s. Dit met de bedoeling langer te blijven zodat we de parades konden zien. Aangekomen in het park gelijk doorgelopen naar een stuntshow met auto’s en motors en veel vuur. Thomas was eerst wat bang maar later vonden zowel hij als Emma het geweldig. Daarna nog de andere attracties afgelopen en tot slot de parade in de studio’s.

Toen die afgelopen was vlug naar Disney Village (centrum met allemaal restaurants) om wat te eten en toen vlug naar Disneyland voor de parade in main street. Helaas stond er 19:15 in het programma maar begon het pas 19:45. De kinderen sliepen bijna op straat maar het was wel de moeite waard.

De volgende dag was de laatste dag in de Disney parken en die hebben we besloten door te brengen in Disneyland en nog een paar attracties gedaan waaronder ‘a small world’ waar Emma zo zin in had. Dit was ook de dag dat we van hotel wisselden. De auto stond helemaal ingepakt op het terrein van het hotel en tegen 15:00 zijn we richting Parijs gereden. Onderweg nog even boodschappen gedaan bij de lidl en toen op zoek naar het hotel. Marianne reed weer (doet ze bijna de hele vakantie) en het was best druk in Parijs maar gelukkig het hotel snel gevonden en de auto veilig in de parkeergarage gezet. ‘s Avonds sliepen de kinderen best snel door de vermoeiende dagen.

De volgende dag na het ontbijt riching het metrostation gegaan en een dagkaart gekocht voor alle vier voor maar 22 euro. Ook de metro zelf is erg gemakkelijk en snel dus waren we in no time bij de eiffeltoren. Hier was het erg druk en zijn dus niet naar boven gegaan. Doorgelopen naar het volgende metro station die ons naar de Arc de Triomph bracht. Op de champs elysees vlug wat gegeten en toen door naar het Louvre. In het winkelcentrum van het Louvre even rondgekeken  maar niet naar binnen gegaan (druk en niet wat voor de kinderen). Toen nog wat rond gelopen en tegen het eind van de middag richting hotel. Een leuke indruk van Parijs.

Toen was het al weer vrijdag de laatste dag. Eerst was het de bedoeling om nog even in een andere hotel onderweg te gaan. Maar omdat we zo intensief bezig zijn geweest besloten om gelijk naar huis te gaan. Gelukkig maar bleek….

In de auto op de terugweg kreeg ik al wat last van mijn keel maar besteedde er vrij weinig aandacht aan. Echter de dag erna kreeg ik meer last en vooral afgelopen zondag kreeg ik veel last. Na overleg met het UMCG eerst nog even afgewacht en later nog een keer gebeld en toen bleek een bezoek aan de spoedeisende hulp toch nodig. Daar aangekomen bleek ik een schimmelinfectie in de keel te hebben (risico bij mijn medicijnen). Ook een opname bleek nodig en schrijf dit dus vanuit mijn ziekenhuisbed. Een onverwachts en ongewenst einde van de vakantie dus maar gelukkig wel goede dagen in Parijs gehad en hopelijk valt de opname duur mee!